27 Kasım 2014 Perşembe

GELMEYEN PAZARTESİLER : Mozaik Pasta - Dilim 3



Artık Ailenin Küçüğü Olmadığının Anlasıldığı An


...

"Eksper bak dinle." dedi annem, ablam arkada çocuk seviyordu, iki sene geçmişti doğumun üstünden, uzaktaydım yine, bunalmış ailemle dertleşmek istemiştim, o yüzden aramıştım onları. Hepsi bir aradaydı yine. Mutlu huzurlu aile tablosu… Yeğenime verdiler telefonu, "Agu gugu dagu" bir şeyler söyledi, hoşuma gidiyordu ama dertleşmek istiyordum, aileme dert yanmak… Onların "Eksper sen yaparsın, boşver, bu da dert mi?" demesini bekliyordum, bana yeğenimin sesini dinletiyorlardı. 

Sonrasında telefonu ablam aldı. Annem çocukla ilgileniyordu. Ablamla konuşmaya çalıştım, "Ay ay ay düştü." dedi, yeğenim ağlamaya başladı. "Eksper kapayayım şimdi." dedi ablam, çoçukla ilgilenmesi gerekiyordu. Arkada; babam, eniştem bir yandan gülüyor, bir yandan yeğenimle ilgileniyorlardı. Telefondan sadece gürültü geliyordu: "Ay ay ay uf mu olmuş?", gülüşmeler… 

"Peki" dedim, telefonu kapadım.

Otelin kırışıksız örtülmüş yatak örtüsüne attım bedenimi.

Oda sessizdi.

Kimse yoktu.

...

[ Blog'da bulunan "Gelmeyen Pazartesi" kitabına ait yazılar, ek yazılar ile birlikte Mayıs ayında aynı isim ile basıldı. Bu nedenle yazıların buradan yayınını durdurmak durumundayım. Anlayış göstereceğinizi umuyor, ilginiz için teşekkür ediyorum. Eksper Mental ]

Son Dilim : 28 Kasım Cuma (yani arkası yarın...)

4 yorum:

  1. Birincisi; o görüntü ultrason. Bebeği tomografiyle görüntülemeye çalışırsanız doğumsal sakatlıklara davetiye çıkartmış olursunuz maazallah :) Bu ufak bir ayrıntıydı, neyse...

    Ben de bir ablayım, kendimden 4 yaş küçük bir erkek kardeşim var. Daha annelik için birkaç yılım olduğunu düşünüyorum ama yazdıkların etkiledi beni. Bebeğim olduğunda dahi, ailemin evine gittiğimde yine kardeşimi ben yatıracağım, yorganını sıkı sıkı örtüp, öpüp iyi geceler dileyeceğim...

    Duygulandım vallahi :)))

    YanıtlaSil
  2. bazen insan birine sarılmak ve bak o öyle değil diye uzun uzun konuşmak ister hatta şımartmak ister .okuyunca öyle bir his oluştu bende de.hani diyorsun ya artık onun küçüğü değilim yada gözden ırak gönülden ırak olur diye.öyle olmuyor işte kardeşler ablalar için hep onların, küçüğüdür hiç büyümezler ve asla gönül bağını koparmazlar istersen fizana git. bazen olur öyle kendi dışında yaşanan hayattan soyutlanmış hissedersin ama içten içe bilirsin sen hep değerlisin onlar için .olur işte bazen.

    YanıtlaSil
  3. ne olursa olsun tekne kazıntılarının her daim hakkıdır şımarıklık; hem en sevilen en kafa olan teyzeler, dayılar, halalar, amcalar hep en küçük olanlarıdır evin.

    YanıtlaSil